AVTALEN

Disse salgs- og leveringsbetingelsene gjelder for alle handler gjennomført via WELLMED AS sin nettbutikk til forbrukere, med mindre noe annet er avtalt skriftlig mellom partene. Din bestilling sammen med en ordrebekreftelse fra vår side, utgjør avtalegrunnlaget for kjøpet.

Avtalen vil i tillegg bli utfylt av relevante lovbestemmelser som regulerer kjøp av varer mellom næringsdrivende og forbrukere.

PARTENE

Selger er WELLMED AS

Adresse: Åsamyrane 76, 5116 Ulset

E-post: shop@lwellmed.no

Telefonnummer: 96721020

Foretaksregisteret: 915361226 

og betegnes i det følgende som selger/selgeren.

Kjøper er den person som foretar bestillingen.

PRISER

Prisene, som er oppgitt i nettbutikken, inkluderer merverdiavgift. Totalkostnaden inkludert alle utgifter (frakt osv) fremkommer før bestillingen. Prisene kan variere, og WELLMED AS forbeholder seg retten til å kansellere bestillinger i tilfeller med vesentlig feilprising.

BETALING

Selgeren kan kreve betaling for varen fra det tidspunkt den blir sendt fra selgeren til kjøperen.

Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet samme dag som varen sendes.

Et kredittkort er et betalingskort hvor oppgjøret for kjøpet skjer i etterkant ved at kredittgiveren (kredittkortselskapet) sender kortholder faktura med krav om betaling.

Et debetkort er et betalingskort knyttet til en innskuddskonto. Bruk av kortet medfører at brukerens konto blir belastet og beløpet blir overført til betalingsmottakerens konto.

Ved betaling med kredittkort, vil lov om kredittkjøp m.m. komme til anvendelse.

Ved betaling med faktura, blir fakturaen til kjøperen utstedt ved forsendelse av varen.

Betalingsfristen fremgår av fakturaen og er på minimum 14 dager fra mottak.

Kjøpere under 18 år kan ikke betale med etterfølgende faktura.

Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.

LEVERING

Vi har transportavtale med Posten for å gi deg som kunde en optimal leveringsløsning. Vanligvis sendes varene fra oss samme dag eller senest 24 timer etter ordren er mottatt. Fraktkosnad blir oppgitt under kjøpsprosessen. Posten leverer normalt i løpet av 3-5 arbeidsdager. 

Vi sender ikke varer til Svalbard og Jan Mayen.

UNDERSØKELSE AV VAREN

Når kjøperen mottar varen, anbefales det at han eller hun i rimelig utstrekning undersøker om den er i samsvar med bestillingen, om den har blitt skadet under transporten eller om den ellers har mangler.

Hvis varen ikke samsvarer med bestillingen eller har mangler, må kjøperen melde fra til selgeren ved reklamasjon (se seksjon for REKLAMASJON).

REKLAMASJON

Dersom det foreligger en mangel ved varen, må kjøperen innen rimelig tid etter at han eller hun oppdaget den, gi selgeren melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen.

Send oss e-post med informasjon til shop@wellmed.no. Vi vil da kunne informere deg om hvordan du går frem videre.

Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år.

Fullstendige regler om reklamasjon finnes i Lov om forbrukerkjøp (forbrukerkjøpsloven). For mer informasjon se seksjon for ANGRERETTLOVEN.

Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.

Vi betaler selvsagt for returfrakten ved godkjente reklamasjoner. 

ANGRERETTLOVEN

Ønsker du å returnere en vare etter at du har mottatt den fra WELLMED AS så er det angrerettloven som gjelder.

 • Forbrukeren har rett til å gå fra avtalen (angrerett) ved å gi melding til selgeren innen 14 dager etter at varen er mottatt. (jf. Angrerettloven § 11)


• Angrerettloven gjelder kun ved forbrukerkjøp. Angreretten kan derfor ikke benyttes av firmaer eller andre som har handlet som ledd i næringsvirksomhet. (jf Angrerettloven § 6, punkt e)


• Angreretten gjelder ikke dersom varen ikke kan leveres tilbake i samme stand og mengde, og beskadigelse eller forringelse skyldes uaktsomhet eller manglende omsorg fra forbrukerens side. (jf. Angrerettloven § 12 punkt a)


• Angreretten kan ikke gjøres gjeldende for varer der forbrukeren har brutt forseglingen. Dette gjelder varer som er forseglet.  (jf. Angrerettloven § 12 siste ledd)

• Returkostnadene bæres av forbrukeren (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).

RETUR

Vår returadresse er:



WELLMED AS

Åsamyrane 76,

5116 Ulset

Ved retur som følge av angrefrist, skal WELLMED varsles om angringen senest innen 14 dager etter at pakken er hentet. For mer informasjon se seksjon for ANGRERETTLOVEN

Dersom det dreier seg om en reklamasjon, se seksjon for REKLMASJON.

FORBEHOLD

Vi tar forbehold om at varene kan være utsolgt til tross for at det ikke står skrevet på nettsiden.

Vi tar følgende forbehold:

  • Varen kan være utsolgt
  • Farge kan vike noe fra virkeligheten. Bilder kan oppfattes ulikt på ulike dataskjermer, mobile enheter osv.
  • Skrivefeil
  • Avvik kan forekomme, da lageret vårt reguleres elektronisk.